Uczniowie świetlicy szkolnej poznali kolejną nowinkę technologiczną. Za pomocą aplikacji Czytnik Kodów QR odgadywali hasła zakodowane w kodach QR. Różnorodne ćwiczenia z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, społeczno-przyrodniczej rozwinęły w nich umiejętności programisty oraz wprowadziły element ciekawości.
|
|
W II półroczu zawitały do naszej świetlicy 3 roboty (Ozobot, Genibot oraz Photon) z akcesoriami (drewnianymi puzzlami, mini matą do kodowania, kolorowymi kubeczkami). Codziennie każdy z uczniów miał możliwość poznać obsługę danego robota, programując trasę na macie. Zmiana kolorów i dźwięków dostarczała uczniom wiele radości. Interaktywne roboty został przyjęte z dużym entuzjazmem i ciekawością. |
|
Aktywność konstrukcyjna, to ważny element zajęć świetlicowych- uatrakcyjnia pobyt uczniów w świetlicy, rozwija i uczy. Wśród różnych materiałów konstrukcyjnych dużą popularnością cieszą się różnorodne klocki. Dzięki nim, w swoich działaniach, uczniowie uaktywniają pamięć odtwórczą i wyobraźnię. Odtwarzają i udoskonalają wielkie obiekty, budowle, konstrukcje; idealnie odzwierciedlają zwierzęta i przedmioty codziennego użytku; tworzą własne projekty rozwijając przy tym sprawność manualną i ucząc się współdziałania w grupie. |
|
W ramach współpracy z Wyższą Szkołą Zarządzania i Administracji w Opolu zawitała do nas na kilka dni interaktywna magiczna podłoga. Dzieci z klas I-III miały okazję połączyć naukę z zabawą i ruchem. Innowacyjna pomoc dydaktyczna oferuje wiele pakietów gier. Od nauki pisania, po rysowanie czy gry ruchowe np. spadające balony. Zajęcia z magicznym dywanem były dla uczniów ciekawe i atrakcyjne. Dały możliwość rozwijania i wzmacniania motoryki małej, koordynacji wzrokowej, ruchowej, czy spostrzegawczości.
|
|
Zabawa kolorowymi kubkami, to świetny sposób na zdobywanie nowych doświadczeń i umiejętności. Co więcej rozwija twórcze myślenie, manualne doskonalenie, cierpliwość i poczucie estetyki w łączeniu kolorów 🙂 |
|
07lutego obchodziliśmy w świetlicy szkolnej Dzień Pizzy. Tego dnia chętni uczniowie projektowali własną pizzę oraz rozwiązywali dyktanda graficzne- odkodowując danie dnia. W nagrodę aktywni uczestnicy otrzymali pamiątkowy dyplom. Z niecierpliwością czekamy na kolejny Dzień Pizzy . |
|
11 lutego obchodziliśmy w świetlicy szkolnej „Tłusty Czwartek”, żegnając tym samym kończący się karnawał. Chętni uczniowie wykonali pączkowe kodowanki oraz zaprojektowali wymarzone pączki- z lukrem, posypką… Każdy uczestnik otrzymał słodki dyplom J Gratulujemy. |
|
Choć dinozaury dawno już wyginęły to nie przestają fascynować ludzi. Dlatego z okazji ich święta, które przypada 26.02.2021r., uczniowie ze świetlicy szkolnej wykonali wiele ciekawych aktywności z nimi związanych. Można powiedzieć, że dinozaury opanowały świetlicę. Dzieci rozwiązywały kodowanki z dinozaurem i dinozaurowe sudoku. Wykonały ciekawe prace plastyczne z wybranym przez siebie dinozaurem. Niektóre dzieci przyozdobiły swoje głowy opaskami z tym prehistorycznym zwierzęciem. Wszystkie dzieci zostały nagrodzone pamiątkowymi dyplomami.
|
|
Uczniowie świetlicy szkolnej rozpoczęli przygodę z Bum Bum Rurkami. Pod okiem Pani Żanety Nowak rozwijają swoje kompetencje muzyczne- uczą się poczucia rytmu, melodii oraz tworzenia własnych kompozycji. Nie możemy doczekać się efektów.
|
|
Uczniowie świetlicy szkolnej poznali geoplany. Tworzyli własne figury oraz kształty. Manewrując gumkami ćwiczyli percepcję wzrokową, umiejętności manualne oraz poznali świat matematyki od strony praktycznej. Geoplany to świetna zabawa edukacyjna wyzwalająca aktywność uczniów:) |
|
Uczniowie w trakcie pobytu w świetlicy szkolnej ćwiczyli koncentrację oraz wyobraźnię przestrzenną. Projektowali i budowali z klocków Kugeli modele brył oraz własne konstrukcje rozwijając swoją kreatywność. Zachęcamy do zobaczenia fotorelacji.
|
|