Więcej o programie “Laboratoria Przyszłości” | |
Przerwy z klockami konstrukcyjnymi
Uczniowie klasy 2a w trakcie przerw z zaangażowaniem poznawali innowacyjne klocki Incastro zakupione w ramach programu “Laboratoria Przyszłości”. Nietypowy kształt włoskich klocków daje wiele możliwości. Łączenie w wielu płaszczyznach pozwala stworzyć obiekty 2D jak i 3D. Każdy zestaw zawierał obrazkowy samouczek- instrukcję, dzięki któremu uczniowie mogli zbudować wymarzony obiekt. |
|
Uczniowie klasy 6a i 7a na zajęciach koła matematyczno-informatycznego rozwijają kompetencje informatyczne oraz naukowo-techniczne. Dzięki zakupionym w ramach programu “Laboratoria Przyszłości” zestawom konstrukcyjnym Lego Spike Prime poznają świat robotów i programowania. W zestawie oprócz klocków znajduje się łatwym w użyciu sprzęt elektroniczny. Uczniowie programują zbudowane przez siebie roboty w intuicyjnym języku programowania, opartym na Scratch, czyli na środowisku znanym dobrze z lekcji informatyki. Klocki SPIKE Prime są oparte o koncepcję STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics). Zestaw angażuje uczniów poprzez zabawę w rozwiązywanie problemów o różnym stopniu trudności, wspomagając kreatywność i ucząc krytycznego myślenia. Bardziej zaawansowani uczniowie mają możliwość programowania w języku tekstowym MicroPython. |
|
Uczniowie na Kółku Dziennikarskim poznawali funkcje dyktafonu. | |
Uczniowie klasy 3a z wielką radością piekli pierniczki przy użyciu sprzętu zakupionego w ramach projektu “Laboratoria Przyszłości”. Gotowe ciasteczka pięknie udekorowali, zapakowali i wystawili na sprzedaż podczas szkolnego, świątecznego kiermaszu, z którego dochód został przeznaczony na zakup produktów do “Szlachetnej Paczki”, a paczki dostarczone osobom starszym, potrzebującym pomocy. |
|
Dzieci przebywające w świetlicy, pod czujnym okiem wychowawcy p. Anny Ferens, co tydzień wykorzystują profesjonalne narzędzia do majsterkowania pozyskane z projektu „Laboratoria Przyszłości” i uczą się prostych czynności technicznych- wbijają gwoździe, wkręcają śruby, nawiercają otwory, przytwierdzają zawiasy itp. |
|
Uczniowie na zajęciach koła matematyczno-informatycznego oraz na lekcjach informatyki, bardzo chętnie projektują i drukują swoje prace na drukarce 3D, pozyskanej dzięki projektowi “Laboratoria Przyszłości”. Wydrukowali między innymi: nowe breloczki na klucze do sal lekcyjnych i medale dla finalistów konkursów z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu. Ponadto, podczas obchodów DBI, odbyły się warsztaty druku 3D oraz konkurs na projekt logo szkolnego DBI, które poprowadzili sami uczniowie. Zarówno konkurs jak i warsztaty cieszyły się dużym zainteresowaniem. Uczniowie wydrukowali również pamiątkowe serca dla naszych przyszłych pierwszoklasistów, którzy odwiedzili naszą szkołę, podczas Dni Otwartych.
Uczniowie klas 7-8 przygotowali prace z wykorzystaniem sprzętu pozyskanego z projektu oraz zorganizowali kiermasz świąteczny, z którego cały zysk został przeznaczony na cele charytatywne. |
|
Zabawy integracyjne
Uczniowie klasy 2a podczas zabaw integracyjnych tworzyli przestrzenne konstrukcje ze słomek BAMP zakupionych w ramach programu “Laboratoria Przyszłości”. Dzieci budowały z ogromnym zapałem, a także wykazały się niesamowitą wyobraźnią. Zabawa przestrzennymi klockami konstrukcyjnymi doskonali motorykę małą oraz pogłębia umiejętność koncentracji uwagi.
|
|
Uczniowie klasy 6a na lekcji techniki, pod czujnym okiem pani Marioli Jacków, budując makietę osiedla, korzystali z zakupionych w ramach projektu bezprzewodowych pistoletów na gorący klej. Dzięki wykorzystaniu gorącego kleju budynki dobrze trzymały się podłoża, a uczniowie nauczyli się obsługi nowego sprzętu. |
|
Dzieci przebywające w świetlicy konstruują ciekawe prace przestrzenne z klocków Clics i Morphun, które zakupiono w ramach projektu „Laboratoria Przyszłości”. Rozwijają spostrzegawczość, uwagę i koncentrację korzystając z instrukcji montażu i swoją kreatywność budując budowle wymyślone przez siebie. |
|
Uczniowie klasy 6 a, wykorzystując w praktyce zdobytą na lekcjach techniki wiedzę z zakresu elektroniki, montowali obwody elektryczne z wykorzystaniem zestawów zakupionych w ramach projektu „Laboratoria Przyszłości”. Mogli zaobserwować jak przepływa prąd w poszczególnych obwodach szeregowych, równoległych i mieszanych, a także testować włączane w zbudowanym obwodzie przewodniki i izolatory. |
|