Więcej o programie “Laboratoria Przyszłości”
Przerwy z klockami konstrukcyjnymi

Uczniowie klasy 2a w trakcie przerw z zaangażowaniem poznawali innowacyjne klocki Incastro zakupione w ramach programu “Laboratoria Przyszłości”. Nietypowy kształt włoskich klocków daje wiele możliwości. Łączenie w wielu płaszczyznach pozwala stworzyć obiekty 2D jak i 3D. Każdy zestaw zawierał obrazkowy samouczek- instrukcję, dzięki któremu uczniowie mogli zbudować wymarzony obiekt.

Uczniowie klasy 6a i 7a na zajęciach koła matematyczno-informatycznego rozwijają kompetencje informatyczne oraz naukowo-techniczne. Dzięki zakupionym w ramach programu “Laboratoria Przyszłości” zestawom konstrukcyjnym  Lego Spike Prime poznają świat robotów i programowania. W zestawie oprócz klocków znajduje się   łatwym w użyciu sprzęt elektroniczny. Uczniowie programują zbudowane przez siebie roboty w  intuicyjnym języku programowania, opartym na Scratch, czyli na środowisku znanym dobrze z lekcji informatyki. Klocki SPIKE Prime są oparte o koncepcję STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics). Zestaw angażuje uczniów poprzez zabawę w rozwiązywanie problemów o różnym stopniu trudności, wspomagając kreatywność i ucząc krytycznego myślenia.
Bardziej zaawansowani uczniowie mają  możliwość programowania w języku tekstowym MicroPython.
 

Uczniowie na Kółku Dziennikarskim poznawali funkcje dyktafonu. 
Uczniowie klasy 3a z wielką radością piekli pierniczki przy użyciu sprzętu zakupionego w ramach projektu “Laboratoria Przyszłości”. Gotowe ciasteczka pięknie udekorowali, zapakowali i wystawili na sprzedaż podczas szkolnego,  świątecznego kiermaszu, z którego dochód został przeznaczony na zakup produktów do “Szlachetnej Paczki”,  a paczki dostarczone osobom starszym, potrzebującym pomocy.

Dzieci przebywające w świetlicy, pod czujnym okiem wychowawcy p. Anny Ferens, co tydzień wykorzystują profesjonalne narzędzia do majsterkowania pozyskane z projektu „Laboratoria Przyszłości” i uczą się prostych czynności technicznych- wbijają gwoździe, wkręcają śruby, nawiercają otwory, przytwierdzają zawiasy itp.

Uczniowie na zajęciach koła matematyczno-informatycznego oraz na lekcjach informatyki, bardzo chętnie projektują i drukują swoje prace na drukarce 3D, pozyskanej dzięki projektowi “Laboratoria Przyszłości”. Wydrukowali między innymi: nowe breloczki na klucze do sal lekcyjnych i medale dla finalistów konkursów z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu. Ponadto, podczas obchodów DBI, odbyły się warsztaty druku 3D oraz konkurs na projekt logo szkolnego DBI, które poprowadzili sami uczniowie. Zarówno konkurs jak i warsztaty cieszyły się dużym zainteresowaniem. Uczniowie wydrukowali również pamiątkowe serca dla naszych przyszłych pierwszoklasistów, którzy odwiedzili naszą szkołę, podczas Dni Otwartych. 

 

Uczniowie klas 7-8 przygotowali prace z wykorzystaniem sprzętu pozyskanego z projektu oraz zorganizowali kiermasz świąteczny, z którego cały zysk został przeznaczony na cele charytatywne. 

 

 

 

 

 

 

Zabawy integracyjne

Uczniowie klasy 2a podczas zabaw integracyjnych tworzyli przestrzenne konstrukcje ze słomek BAMP zakupionych w ramach programu “Laboratoria Przyszłości”. Dzieci budowały z ogromnym zapałem, a także wykazały się niesamowitą wyobraźnią. Zabawa przestrzennymi klockami konstrukcyjnymi doskonali motorykę małą oraz pogłębia umiejętność koncentracji uwagi. 

 

Uczniowie klasy 6a na lekcji techniki, pod czujnym okiem pani Marioli Jacków, budując makietę osiedla, korzystali z zakupionych w ramach projektu bezprzewodowych pistoletów na gorący klej. Dzięki wykorzystaniu gorącego kleju budynki dobrze trzymały się podłoża, a uczniowie nauczyli się obsługi nowego sprzętu.   

Dzieci przebywające w świetlicy konstruują ciekawe prace przestrzenne z klocków Clics i Morphun, które zakupiono w ramach projektu „Laboratoria Przyszłości”. Rozwijają spostrzegawczość, uwagę i koncentrację korzystając z instrukcji montażu i swoją kreatywność budując budowle wymyślone przez siebie.
Uczniowie klasy 6 a, wykorzystując w praktyce zdobytą na lekcjach techniki wiedzę z zakresu elektroniki, montowali obwody elektryczne z wykorzystaniem zestawów zakupionych w ramach projektu „Laboratoria Przyszłości”. Mogli zaobserwować jak przepływa prąd w poszczególnych obwodach szeregowych, równoległych i mieszanych, a także testować włączane w zbudowanym obwodzie przewodniki i izolatory.

 

 

Skip to content