20.03

Drodzy uczniowie kolejnym etapem naszej wspólnej pracy będzie powtórka z lektur szkolnych, dlatego proszę Was o wykonanie prostego ćwiczenia:

  1. Na podstawie poznanych i omówionych lektur szkolnych dokonaj ich samodzielnego powtórzenia i przypomnienia najważniejszych elementów, poprzez wyszukanie w różnych źródłach testów do lektur i rozwiązanie ich (on-line), a następnie sporządzenie w zeszycie tabeli z uwzględnieniem; autora, tytułu i bohaterów. Powodzenia! Wasza polonistka

 Klasa 6 a: „Potok i rzeka”, „Ojciec i syn”, „Kałamarz i pióro, „Hobbit”, „W pustyni i w puszczy”, „Ania z Zielonego Wzgórza”

 

klasa VI a:
17.03

Moi drodzy uczniowie, w związku z niemożliwością kontaktu z Wami osobiście, wysyłam Wam zagadnienia do samodzielnego wykonania w domu.

  1. Napisz tekst dyktanda ortograficznego z wykorzystaniem poznanych zasad i reguł.
  2. Ułóż krzyżówkę zawierającą wyrazy z trudnościami ortograficznymi.
  3. Ćwicz ortografię poprzez dostępne strony internetowe: Pisupisu.pl, Ortofrajda dział gier

 on- line, Dyktanda ortograficzne z różnych poziomów.

 

11.03

1. Wypracowanie z lektury ” Hobbit, czyli tam i z powrotem” – tematy zostały podane do zeszytów.

2. Nauka wierszy, które uczniowie  otrzymali na apel z okazji 3 Maja.
3. Kolejna lektura: M. Twain, Przygody Tomka Sawyera – przygotować świat przedstawiony (czas, miejsce zdarzeń, bohaterów, przebieg wydarzeń).
4. Powtórzyć i utrwalić części mowy  (rzeczownik, czasownik, przymiotnik, liczebnik, zaimek, przysłówek, spójnik, wykrzyknik, partykuła, przyimek) oraz części zdania (podmiot, orzeczenie, przydawka, dopełnienie i okolicznik).
5. Nazwać części mowy i zdania w wypowiedziach:
Moja siostra przyniosła wczoraj babci trzy czerwone róże.
Przestraszona dziewczynka patrzyła na nich smutnymi oczami.

Po lekcjach dziewczynki i chłopcy porządkowali lektury w bibliotece szkolnej.

Skip to content